בפוסט הזה אדבר על מה הם הסימפטומים לאוטיזם:
·
התפתחות
מוטורית מעוכבת.
· הפעוט מתנהג בפסיביות. לא מגיב לקולות שמופנים אליו, גם לא לקריאה בשמו.
·
הימנעות
מיצירת קשר עין עם אנשים, נסיגה לעולם פנימי סגור.· הפעוט מתנהג בפסיביות. לא מגיב לקולות שמופנים אליו, גם לא לקריאה בשמו.
· הפעוט אינו מצביע או מבצע מחוות תנועה כלפי עצמים.
·
רתיעה
ממגע, גם של הורה. הפעוט מתנגד לינוק או לאכול.
· היעדר מנוחה ושקט. בכי תמידי ללא סיבה ברורה.
· חוסר הבנה של משחקים ושל משחקי דמיון. לחלופין, הפעוט ישחק ויסדר את צעצועיו בצורה מוגזמת.
· היעדר מנוחה ושקט. בכי תמידי ללא סיבה ברורה.
· חוסר הבנה של משחקים ושל משחקי דמיון. לחלופין, הפעוט ישחק ויסדר את צעצועיו בצורה מוגזמת.
לאחר
התפרצות האוטיזם, התסמינים הינם מגוונים ותלויים בתסמונת המסוימת שבה לוקה הילד. עם
זאת, ישנם סימפטומים אופייניים לרוב מצבי האוטיזם:
סימפטומים
בלתי מילוליים:
·
אפאתיות
כלפי הסביבה, חוסר יכולת לתפקד במישורים חברתיים ובין-אישיים, אדישות לגבי רגשות אנשים
אחרים וחוסר יכולת לזהות מצב כאשר מילים פוגעות במישהו.
·
רגישות
ורתיעה ממגע של אנשים. התנגדות לחיבוקים, למשל. מצד שני, הצגת חוסר רגישות לכאב.
·
כשל
בזיהוי הבעות פנים, חוסר יכולת לזהות מתי מישהו פגוע, מתבדח, משועמם וכדומה. אי יכולת
לזהות בדיחות, תיאור מצבים דמיוניים, משלים ומשפטים אירוניים.
·
התפרצויות
רגשיות, לעתים תוקפניות, בעקבות סף גירוי נמוך שמביע תסכול וכעס.
·
הימנעות
מקשר עין, או קושי לשמור עליו. האדם יצור קשר עין רק כאשר יזדקק למשהו.
·
התנהגות
אלימה, מילולית או פיזית, שמופגנת כלפי האדם עצמו או כלפי הסביבה. למשל, דפיקת הראש
בקיר, או גירוד קיצוני של העור עד לפציעתו.
·
תנועות
תבניתיות ומתמשכות – חיכוך או נפנוף בידיים, התנדנדות מצד לצד, וכדומה.
·
פרכוסים
והתקפות אפילפסיה, השכיחים יותר באוכלוסיית האוטיסטים.
·
צורך
חזק לשמור על שגרה ומעשים קבועים. תחושת תסכול וחוסר נוחות כאשר סוטים מהתנהגות זו.
סימפטומים
מילוליים
·
קשיים
בתקשורת הכוללים קושי בהתפתחות הדיבור. במקרים מסוימים ייתכן גם חוסר שימוש בשפה שיתבטא
באילמות מוחלטת, למעט אולי מילים ספורות.
·
דיבור
בצורה תבניתית, כמו חזרות על משפטים או צירופי מילים. קושי לנהל שיחה רצופה מבלי לשוב
למילים קבועות וחזרתיות
·
דיבור
משובש ושגוי בצורה קיצונית מבחינה לשונית. שגיאות דקדוק חריפות כמו בלבול בין זכר לנקבה.
·
שימוש
בשפה "לא מתאימה"; רשמית, או גבוהה מדי. חוסר יכולת להפיק משפטים מופשטים,
להשתתף בתרחישים דמיוניים, או לשקר.
·
ליקויי
למידה
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה